ΠΡΟΤΑΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧ. ΕΤΟΣ 2016-2017
Παραθέτω μια ενδεικτική σειρά διδασκαλίας των μαθημάτων που υπάρχουν στο βιβλίο «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ», εκδόσεις ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ, συγγραφέας Γιώργος Καρκαμάνης, ISBN 978-960-7991-40-9. σύμφωνα με την ύλη όπως αυτή έχει οριστεί για το σχολικό έτος 2016-2017
Η σειράς διδασκαλίας
των μαθημάτων, προέκυψε μετά από ανταλλαγές απόψεων και συζητήσεις με
συναδέλφους καθηγητές πληροφορικής. Η πρόταση διδασκαλίας δεν είναι δεσμευτική και ο κάθε καθηγητής
μπορεί να την τροποποιήσει και να την προσαρμόσει ανάλογα.
Σειρά
μαθημάτων
|
Τίτλος Μαθήματος
|
1
|
ΜΑΘΗΜΑ 1: Τι είναι αλγόριθμος, Περιγραφή και
αναπαράσταση αλγορίθμων.
|
2
|
ΜΑΘΗΜΑ 2: Δομή ακολουθίας
ΜΑΘΗΜΑ 13: Η γλώσσα προγραμματισμού ΓΛΩΣΣΑ
Παρουσίαση
της δομής ακολουθίας πρώτα σε μορφή αλγορίθμου και έπειτα σε πρόγραμμα στη
ΓΛΩΣΣΑ.
|
3
|
ΜΑΘΗΜΑ 3: Δομή επιλογής
ΜΑΘΗΜΑ 14: Εντολές επιλογής- Εντολή ΑΝ
Παρουσίαση
της εντολής ΑΝ πρώτα σε μορφή αλγορίθμου και έπειτα σε πρόγραμμα στη
ΓΛΩΣΣΑ.
|
4
|
ΜΑΘΗΜΑ 4: Διαδικασίες πολλαπλών επιλογών-«Αλλιώς_αν»
ΜΑΘΗΜΑ 15: Εντολές επιλογής-Διαδικασίες πολλαπλών
επιλογών
Παρουσίαση της πολλαπλής επιλογής πρώτα σε μορφή αλγορίθμου και έπειτα σε πρόγραμμα στη ΓΛΩΣΣΑ. |
5
|
ΜΑΘΗΜΑ 5: Εμφωλευμένες Διαδικασίες
ΜΑΘΗΜΑ 16: Εντολές επιλογής- Εμφωλευμένες
Διαδικασίες
Παρουσίαση της εμφωλευμένης επιλογής πρώτα σε μορφή αλγορίθμου και έπειτα σε πρόγραμμα στη ΓΛΩΣΣΑ |
6
|
ΜΑΘΗΜΑ 6: Δομή επανάληψης- Εντολή «Όσο...επανάλαβε»
ΜΑΘΗΜΑ 17: Δομή επανάληψης- Εντολή «ΟΣΟ...ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ»
Παρουσίαση
της εντολής ΟΣΟ πρώτα σε μορφή αλγορίθμου και έπειτα σε πρόγραμμα στη
ΓΛΩΣΣΑ.
|
7
|
ΜΑΘΗΜΑ 7: Δομή επανάληψης- Εντολή «Μέχρις_ότου»
ΜΑΘΗΜΑ 18: Δομή επανάληψης- Εντολή «ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ»
Παρουσίαση της εντολής ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ πρώτα σε μορφή αλγορίθμου και έπειτα σε πρόγραμμα στη ΓΛΩΣΣΑ. |
8
|
ΜΑΘΗΜΑ 8: Δομή επανάληψης- Εντολή
«Για...από...μέχρι»
ΜΑΘΗΜΑ 19: Δομή επανάληψης- Εντολή «ΓΙΑ...ΑΠΟ...ΜΕΧΡΙ»
Παρουσίαση της εντολής ΓΙΑ πρώτα σε μορφή αλγορίθμου και έπειτα σε πρόγραμμα στη ΓΛΩΣΣΑ. |
9
|
ΜΑΘΗΜΑ 9: Δομή επανάληψης- Ολίσθηση, Πολ/μος αλά
Ρωσικά
|
10
|
ΜΑΘΗΜΑ 20: Δομή επανάληψης- Διάφορα θέματα στη δομή
επανάληψης.
|
11
|
ΜΑΘΗΜΑ 12: Εισαγωγή στον προγραμματισμό
Διδάσκεται
μετά το τέλος της διδασκαλίας της δομής επανάληψης, καθώς περιέχει ασκήσεις που
αναφέρονται σε εντολές επανάληψης.
|
12
|
ΜΑΘΗΜΑ 21: Μονοδιάστατοι πίνακες
|
13
|
ΜΑΘΗΜΑ 22:
Πίνακες (συνέχεια)
|
14
|
ΜΑΘΗΜΑ 23: Ταξινόμηση
|
15
|
ΜΑΘΗΜΑ 24: Η λειτουργία της αναζήτησης
Διδάσκεται
μετά την ταξινόμηση καθώς η δυαδική αναζήτηση που παρουσιάζεται εδώ, απαιτεί
ταξινομημένους πίνακες.
|
16
| ΜΑΘΗΜΑ 26: Δισδιάστατοι πίνακες και βασικά στοιχεία |
17
| ΜΑΘΗΜΑ 27: Δισδιάστατοι πίνακες – Υπολογισμοί κατά γραμμή και κατά στήλη |
18
|
ΜΑΘΗΜΑ 28: Δισδιάστατοι πίνακες – Αναζήτηση και ταξινόμηση
|
19
|
ΜΑΘΗΜΑ 30:
Τμηματικός προγραμματισμός- Συναρτήσεις
Η
διδασκαλία των υποπρογραμμάτων αφήνεται στο τέλος καθώς σε αυτά
χρησιμοποιείται υλικό από όλα τα παραπάνω (δομή επιλογής, επανάληψης,
πίνακες)
|
20
|
ΜΑΘΗΜΑ 31:
Τμηματικός προγραμματισμός- Διαδικασίες
|
21
|
ΜΑΘΗΜΑ 32:
Πίνακες και Υποπρογράμματα.
Δεν διδάσκονται οι ασκήσεις υλοποίησης στοίβας-ουράς με διαδικασίες. |
Με τιμή
Γιώργος Καρκαμάνης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου